26 Σεπ 2009

Ντρουβάς (!)

Σας λέει κάτι;;; Είναι ο σιφνέικος "ντρουβάς". Πιο γνωστός εκτός Σίφνος ως "τορβάς" ή "χειλωτήρας", κατά την στρατιωτική ορολογία.
Κλασικό σακίδιο πλάτης που παραδοσιακά ράβεται σε συγκεκριμένες διαστάσεις και με συγκεκριμένο ύφασμα. Δεν ξέρω πώς λέγεται, ένα γκρι με άσπρες ρίγες, σα λινό ή κάτι παρόμοιο.... Τον δικό μου πάντως η μητέρα μου τον έφτιαξε με το ύφασμα από δυο πρώην καλοκαιρινές φούστες. Τον παρήγγειλα με δύο όψεις, αν και η πράσινη μου αρέσει πιο πολύ. Ωστόσο κάνει ωραία αντίθεση με το κόκκινο.
Όπως βλέπετε έχει και μεγάλη τσέπη μπροστά για να μη χάνουμε το περιεχόμενο!


Στη Σίφνο η έκφραση "φτιάχνω ντρουβά" σημαίνει ετοιμάζω προμήθειες για να τις μεταφέρω, π.χ. στη δουλειά, στην εκδρομή, κλπ.

Πάντως φέτος πήγα σε όλα τα πανηγύρια με το ντρουβά μου στην πλάτη.

Κάποια στιγμή θα αρχίσω κι εγώ να μαθαίνω ράψιμο....

Καλή Κυριακή σε όλους! Εδώ βρέχει..

4 σχόλια:

Πλεκτο Εγκωμιο είπε...

Γεία σου twinkle! Είναι πενέμορφο και πολύ ξεχωριστό, χειροποίητο βλέπεις!!!! Το χρώματα πολύ ζωντανά και πολύ ταιριάστα μεταξύ τους! Φαντάζομαι πόσο βολικό θα είναι! Στην Κρήτη την πατρίδα μου το λένε "βούργια". Υφαίνουν το ύφασμά στον αργαλείο απο 100% μαλλί, στα χρώματα κόκκινο και μαύρο και το κρατούσαν οι αγρότες και οι βοσκοί για να μεταφέρουν το φαγητό της ημέρας. Σύχνα όμως το φόραγε στην πλάτη του και ο γαμπρός στην εκκλησία για να βάζει μέσα τα φακελάκια των καλεσμένων! Σε μερικά χωριά το κάνουν ακόμα και σήμερα. Καλό απόγευμα και καλό ΣΚ.

Δημιουργία είπε...

Εγω ξερω και την παροιμια που ελεγε η γιαγια μου.Οποιος φυλαει τον ντρουβα τρωει και τον τσορβα, δηλαδη το φαγητο που εβαζαν μεσα.

πουαντερι είπε...

Πολυ ωραιος ειναι! Νομιζω πως εραψα κι εγω εναν τετοιο στην κορη μου χωρις να το ξερω οτι ετσι το λενε, μονο που εγω το εραψα πιο μικρο και με καρω υφασμα.
Μπες σε εμενα στις ετικετες ραψιμο να το δεις να μου πεις αν ειναι το ιδιο; αν ναι τοτε ειναι πολυ ευκολο.!

twinkle είπε...

Μ'αρέσει που η ανάρτηση έλαβε και λαογραφικό χαρακτήρα!
Χρήσιμα τα στοιχεία σας.