27 Φεβ 2009

ΚΟΥΛΟΥΜΑ


Μια και πλησιάζει η Καθαρά Δευτέρα, είπα να "ανεβάσω" έναν αντιπροσωπευτικό πίνακα ενός αγαπημένου μου ζωγράφου της Γενιάς του '30, του Σπύρου Βασιλείου.



Ευρέως γνωστός δεν είναι, αλλά για μένα έχει άλλη αξία, κυρίως συναισθηματική... Η μητέρα μου όταν ήρθε στην Αθήνα πριν από αρκετά χρόνια έμεινε μαζί με την αδερφή της στο ισόγειο του σπιτιού αυτής της οικογένειας! Η μάνα μου θυμάται με πολλή αγάπη το μπαρμα-Σπύρο. Αυτό το σπίτι είναι κοντά στην Ακρόπολη, στην οδό Γουέμπστερ 5... Σήμερα έχει γίνει μουσείο.


Ο Σπύρος Βασιλείου με τα έργα του διατήρησε την εικόνα της παλιάς ρομαντικής Αθήνας. Μεγάλη του λατρεία και το Γαλαξίδι.


Έθιμο παλιό της οικογένειας ήταν να εορτάζονται παραδοσιακά στο σπίτι τους τα Κούλουμα, παράδοση που συνεχίζεται έως σήμερα με εκδηλώσεις, (όπως θα δείτε κάνοντας κλικ εδώ).


Του άρεσε πολύ να ζωγραφίζει αντικείμενα καθημερινής χρήσης, αδιάφορα για τον ανυποψίαστο παρατηρητή. Οι στριφογυριστές σκάλες των ακάλυπτων χώρων, η παλιά Σίνγκερ, το καλάθι με τα κουβάρια, η παλιά φωτογραφική κάμερα, η ομπρέλα...






Σας εύχομαι να περάσετε όμορφες απόκριες και καλά κούλουμα!

Όσο για την "οικονομική κρίση", δέστε πόσο λιτό και απλό είναι το τραπέζι της Καθαράς Δευτέρας του μπαρμπα-Σπύρου!!! Ελίτσες, χαλβάς, ταραμάς, λαγάνα και ... καλή καρδιά! Και ας σημειωθεί ότι στο σπίτι των Βασιλείου γιόρταζε τα κούλουμα όλη η αφρόκρεμα και τα μεγάλα "σαλόνια" της τότε Αθήνας.


Με λίγη προσπάθεια διακρίνετε και τους δικούς μας χαρταετούς πριν μερικά χρόνια στη Σίφνο... Είδατε πόσο ψηλά πήγαν!!!

8 σχόλια:

Δημιουργία είπε...

Καλη Καθαροδευτερα να εχεις και καλη Σαρακοστη.

creationsbyeve είπε...

Πολύ ωραία τα έργα του!!! Δεν τον γνώριζα αυτόν τον ζωγράφο!Καλά κούλουμα εύχομαι!!!

olivetreegirl είπε...

Ούτε κι εγώ τον γνώριζα... Πολύ όμορφη ανάρτηση, γεμάτη ευαισθησία...

αχτίδα είπε...

Καλή σαρακοστή φίλη μου, δεν μπορώ να φανταστώ φίλες μου οτι δεν ξέρεται αυτό το ζωγράφο και τα έργα του..θα σας μαλώσω..έχω όλη τη δουλειά του σε βιβλίο και αντίγραφα όπως και πολλών άλλων.

twinkle είπε...

Χαίρομαι που μάθατε ένα νέο ζωγράφο!
Βρε Αχτίδα μου, αλίμονο αν δεν τον ήξερες εσύ..

Anastasia's dolls είπε...

Τυχερη η μαμα σου που γνωρισε τον Βασιλειου .
Καλη Σαρακοστη !

πουαντερι είπε...

Πολυ ωραιοι πινακες!
Ιδιαιτερα αυτοι οι δυο με την παλια ραπτομηχανη και αυτος με το καλαθι και τα νηματα.....(που αλλου θα κολουσα εγω;!)

eir.sarli είπε...

οτι μαθαίνει κανείς είναι καλό