7 Δεκ 2008

Κουραμπιέδες (με ελαιόλαδο)



Η συνταγή για τους κουραμπιέδες που σας έλεγα!
Χωρίς βούτυρο, με ελαιόλαδο, το ίδιο τραγανοί και γευστικοί και σίγουρα πιο "λάιτ" !

Θα χρειαστούμε:

1/2 λίτρο λάδι* (2 1/2 φλυτζάνι τσαγιού)

250-300 γραμμ. αμύγδαλα καβουρδισμένα

3 κουταλιές της σούπας ζάχαρη άχνη

800 γραμμ. αλεύρι μαλακό

300 γραμμ. αλεύρι σκληρό

1 κουταλάκι τσαγιού σόδα

λίγο κονιάκ

1 βανίλια

ανθόνερο

ζάχαρη άχνη για το "τύλιγμα"

Χτυπάμε το λάδι με τη ζάχαρη, τη βανίλια, τα αμύγδαλα και τη σόδα (που την διαλύουμε μέσα στο κονιάκ). Προσθέτουμε τα αλεύρια και ζυμώνουμε μέχρι να γίνει μια σκληρή (;) ζύμη. Αφού τους πλάσουμε, τους ψήνουμε σε μέτριο φούρνο. (Άραγε τι σημαίνει μέτριος;;; 180 ίσως; ). Δεν θυμάμαι πόση ώρα θέλουν ψήσουμε, αλλά - προσοχή - πρέπει να ξεφουρνίσετε πριν σκουρύνουν! Μόλις τους βγάλετε από το φούρνο τους ραντίζετε με το ανθόνερο και στη συνέχεια τους τυλίγετε στην άχνη!!!!
Τους απλώνετε στην πιο ωραία χριστουγεννιάτικη πιατέλα σας και περιμένετε μέχρι την ... δεύτερη δόση!
*Η μάνα μου προτιμά να χρησιμοποιεί το σπορέλαιο γιατί - όντως - το ελαιόλαδο έχει λίγο πιο "βαρύ" άρωμα.
Καλή επιτυχία, όποια συνταγή κι αν ακολουθήσετε! Άλλωστε υπάρχουν τόσες πολλές. Κάθε νοικοκυρά ακολουθεί αυτή που τη βολεύει.

5 σχόλια:

πουαντερι είπε...

Δηλαδη εγω τωρα μπορω να φαω οσους θελω;!

Αστα νεραιδουλα μου με χαρτι γιατρου πρεπει να χασουμε
25 κιλα ο γιος
27 κιλα ο σύζυγος
17 κιλα η αφεντιά μου
και.....
κανενα η κορη μου!
Δεν ειναι φοβερο;;;;

Flora είπε...

Καλά απίστευτο!
Λίγα λεπτά πριν η μαμά μου έκανε ακριβώς αυτή τη συνταγή και της έριχνα το αλεύρι...
Σύμπτωση, έτσι;

Εμένα πολύ μου αρέσουν οι λαδεροί κουραμπιέδες... (και οι βουτυράτοι καλοί είναι, δεν λέω...)

Καλά Χριστούγεννα να έχουμε, όπως και να έχει!
(και χωρίς πορείες, ματ και δακρυγόνα... Παναγίτσα μου!)

αχτίδα είπε...

Αυτό πρώτη φορά το ακούω μα θα το δοκιμάσω γιατί εγώ τα κέικ τα κάνω τις περισσότερες φορές με λάδι.

τα παπούτσια της Dorothy είπε...

Κοιτάζω την οθόνη και μου τρέχουν τα σάλια...Αχ, να περάσουν οι μέρες, να φτιάξει και η mother!

twinkle είπε...

@Πουαντερί.... μην τα μπερδεύεις!
Κάπου έχω ακούσει ότι τα χριστουγεννιάτικα γλυκά δεν... παχαίνουν!!!!

@Φλώρα, ελπίζω να πιάσουν οι ευχές σου..
@ Αχτίδα μου,
από συνταγές άλλο τίποτα.

@Dorothy, ξέρω ότι κάπου μέσα σου κρύβεται η σπουδαία μαγείρισσα! Ξύπνα την λοιπόν!