13 Νοε 2008

Μια πρώτη γεύση...

Σήμερα θα σας δείξω τι έχω κάνει ως τώρα στην Αγιογραφία...


Τα βήματα είναι αργά και σταθερά. Αρκετό σχέδιο με μολύβι, αρκετό μέτρημα στην αρχή, αρκετό σβήσιμο και φτου κι από την αρχή.... Σε σημείο να δυσανασχετήσω λίγο... (Ε, εγώ ήρθα για το χρώμα εδώ....).
Σχέδια της κεφαλής του Χριστού


Ο Χριστός μικρός
Σχέδια από κεφαλές διαφόρων προσώπων
Άσκηση για τα χαρακτηριστικά του προσώπου

Και μπήκαμε και στο χρώμα... Πάλι ασκήσεις, γραμμές, "σαλιγκάρια", "οχτάρια"...
Αυτά μου φάνηκαν γρήγορα απαραίτητα. Κατάλαβα τη σημασία τους, αφού στην αρχή δεν μπορούσα ούτε το πινέλο να πιάσω.
Το "παραχέρι"΄;;; Άλλη υπόθεση...
Ύστερα από τρεις εβδομάδες έγινε κι αυτό απαραίτητο, δεν μπορώ χωρίς αυτό. Είναι όντως παραχέρι, καθώς στηρίζει το χέρι....
Μετά περάσαμε στην εικόνα.... Επιτέλους!!! Τουλάχιστον έτσι νόμιζα... Αμ, δε... Πάλι ασκήσεις... Και έφτασα στους "προπλασμούς", που είναι η βάση του χρώματος. και μετά τα "γραψίματα", οι έντονες γραμμές και οι "λαζούρες", δηλαδή οι φωτισμοί...
Ξεκίνησα την Αγία Φωτεινή γιατί είναι "εύκολη εικόνα", με την έννοια ότι δεν έχει πολλούς φωτισμούς. Για το πρόσωπο, βέβαια, ούτε λόγος για την ώρα...



Τίποτα δεν είναι αυτονόητο πάντως... Θέλει δοκιμή και πείραμα, να μη φοβάσαι το χρώμα... Ποτέ δεν ξέρεις τι θα σου βγει... Αυτές οι σκόνες είναι μαγικές και καθώς ενώνονται με το αυγό έχουν άλλη λάμψη.... Κι αν δε με πιστεύετε, δείτε τα χρώματα της παλέτας του Γκρέκου στη γνωστή ταινία...

Αυτά για την ώρα...
Υπομονή.....

6 σχόλια:

πουαντερι είπε...

Μπραβο βρε ειναι πολυ υπεροχα τα σχεδια σου!
Και το χρωμα στο μανδυα τι ωραιο;! μπραβο σου εχεις φοβερο χερι.

Δημιουργία είπε...

Αχ τι μου θυμισες! Τετραγωνα πλακατα ,σαλιγκαρακια και γραμμες.Να εισαι καλα, καλη δυναμη.

twinkle είπε...

Ευχαριστώ πολύ κορίτσια!!!

Πουαντερί, τα χρώματα είναι δεδομένα από το πρότυπο που αντιγράφεις. Δεν επιλέγω εγώ τα χρώματα.

Δημιουργία, όπως βλέπεις τα χρώματα δε μου βγήκανε και πολύ "πλακάτα", αλλά θα το παλέψω. Στην αρχή τα έκανα πολύ νερουλά νομίζω....

eleni είπε...

Πιστεύω πως είναι πολύ καλά για αρχή.Πόσα μαθήματα έχετε κάνει;
Ζωγραφίζω-αυτοδίδακτη από βιβλία-αλλά αγιογραφία δε θα μπορούσα να κάνω.Μου αρέσουν τα χρώματά της και θέλω να πάρω κάποιο βιβλίο για να μάθω,γιατί εδώ τίποτα δεν υπάρχει.
Μπράβο σας!

twinkle είπε...

@Ελένη, παρακολουθώ μαθήματα από τα μέσα Οκτωβρίου, 3 φορές την εβδομάδα από 2,5 ώρες. Ο καιρός είναι αρκετός και ίσως έπρεπε να είχαμε προχωρήσει περισσότερο. Στην αρχή ήμουν κι εγώ πολύ ανυπόμονη και νόμιζα ότι χασομερούμε, αλλά κατάλαβα ότι είναι ανάγκη να ακολουθήσουμε όλα τα στάδια αργά και σταθερά... Να σκεφτείς στην αρχή, δεν μπορούσα ούτε να κάτσω στο σκαμπώ. Θέλει πολλή υπομονή.
Όσο για βιβλία, δεν ξέρω κάτι με καθαρά πρακτικό περιεχόμενο. Υπάρχει το κλασικό 2τομο του Φ.Κόντογλου "Έκφρασις" με οδηγίες και σχέδια. Όμως τελικά δεν ξέρω πόσο εύκολο είναι να τις ακολουθήσεις χωρίς δάσκαλο....

Ψάχτο όμως, ίσως βρεις κάτι. Ίσως στο Art & Hobby;;;; (Για δες: http://www.hobby.gr) Ίσως και στο Πλαίσιο...

BIKY Η ΜΑΜΑ είπε...

ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΟ
ΕΧΩ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙ ΚΑΙ ΕΓΩ ΣΤΟ blog μου ΤΙΣ ΑΓΙΟΓΡΑΦΙΕΣ ΠΟΥ ΦΤΙΑΧΝΕΙ Ο ΜΠΑΜΠΑΣ ΜΟΥ ΜΕ ΑΜΜΟ ΑΠΟΤΗΝ ΘΑΛΑΣΣΑ
ΠΕΡΑΣΕ ΝΑ ΔΕΙΣ ΑΝ ΘΕΛΕΙΣ