20 Οκτ 2008

To παιχνίδι της Φλώρας

Η Φλώρα με κάλεσε να παίξω κι εγώ στο παιχνίδι με τα αγαπημένα
ποίημα - ρητό - πίνακα.


Αν και δεν μου είναι καθόλου εύκολο να επιλέξω ανάμεσα σε πολλά, ωστόσο, θα δοκιμάσω να "χωρέσω" μερικά αγαπημένα στα στενά πλαίσια μιας ανάρτησης.

Ως προς το ποίημα λοιπόν...

Ένα πραγματικά αγαπημένο ποίημα - ειδικά αυτή την εποχή - είναι το "Όσο μπορείς" του Κ. Π. Καβάφη.


Κι αν δεν μπορείς να κάμεις την ζωή σου όπως την θέλεις,
τούτο προσπάθησε τουλάχιστονόσο μπορείς: μην την εξευτελίζεις
μες στην πολλή συνάφεια του κόσμου,
μες στες πολλές κινήσεις κι ομιλίες.



Μην την εξευτελίζεις πηαίνοντάς την,
γυρίζοντας συχνά κ’ εκθέτοντάς την
στων σχέσεων και των συναναστροφών
την καθημερινήν ανοησία,
ως που να γίνει σα μια ξένη φορτική.

(Από τα Ποιήματα 1897-1933, Ίκαρος 1984)


Όποιος θέλει να ακούσει το Γ. Σαββίδη να απαγγέλλει το ποίημα αυτό, ας κάνει κλικ εδώ.

Δε θα γράψω τίποτα περισσότερο για τον Αλεξανδρινό ποιητή, όμως κάθε τι που τον αφορά μπορείτε να το βρείτε στο Αρχείο Καβάφη.


Ως προς το ρητό τώρα....


Ο Ελύτης κάπου γράφει:

"...Μονάχα εκείνος που πολεμά το σκοτάδι μέσα του θα έχει μεθαύριο μερδικό δικό του στον ήλιο." (ε, κάπως έτσι το λέει...)


Αυτή τη φράση τη συνάντησα για πρώτη φορά όταν διάβασα το "Όταν ο ήλιος..." της Ζωρζ Σαρή στην Ε΄δημοτικού. Μου έκανε μεγάλη εντύπωση από τότε και δεν την ξέχασα ποτέ. Είναι μια δήλωση που επιβάλλει αγώνα και πείσμα.

Μου αρέσει πολύ και με εκφράζει ακόμα περισσότερο...

Ο ζωγραφικός πίνακας με δυσκολεύει αρκετά...αλλά για να μην το παραζαλίζω το ζήτημα, θα επιλέξω το Μόραλη.


Απλός, λιτός και πλήρης.

7 σχόλια:

Flora είπε...

Αχ, twinkle
πολύ χάρηκα που έπαιξες...
Καλά... έβαλες το ποίημα πού διάλεξε και η roadartist... Ταιριάζετε εσείς οι δύο νομίζω...
Ο στίχος του Ελύτη ευθύβολος και υπέροχος...
Κι ο Μόραλης ωραίος. Δεν μας εξήγησες όμως καλά το γιατί τον διάλεξες από όλους τους πίνακες και τι σου έκανε κλικ...
Επίσης... το παιχνίδι αυτό δεν το βρήκα εγώ.
Με κάλεσε η roadartist να παίξω κι εκείνην την είχαν καλέσει άλλοι πριν...
Αλλά... μια και το είπες, μου βάζεις ιδέες να ξεκινήσω κανένα κι εγώ...
Χμμ....

Πολλά φιλιά
γλυκειά, δημιουργική νεραϊδούλα!

Flora είπε...

Α... ήθελα επίσης να σου πω
πόσο πολύ μου αρέσει η φωτογραφία αυτή με τα κυκλάμινα.
Με αγγίζει πολύ...

"ζαχαρούλα.." είπε...

καλημέρα!!!!!!!!!!!!!!!

καιρό έχω να σε δω!!!!!!

Antoine είπε...

Και εγώ θα παίξω αυτό το παιχνίδι... Μόραλης... μμμ, παρουσιάζεις κάποιο ενδιαφέρον! Να δεις τι θα διαλέξω εγώ!

Αλήθεια, σου αρέσει το blog μας; Σ' ευχαριστώ εκ μέρους όλων για τον κύβο!

πουαντερι είπε...

Καλε που εισαι;
Διαβαζεις; ευχομαι να εισαι καλα και να τα πουμε καποια στιγμη.

Φιλακια!!!

"ζαχαρούλα.." είπε...

καλημερούδια!!!!!!!!!!!!!!!!!111

creationsbyeve είπε...

Πολύ ωραίο ποίημα διάλεξες!