22 Μαΐ 2008

H Μαρία των Μογγόλων


Ένα από τα ωραιότερα βιβλία που έχω διαβάσει φέτος....
Συγκινητικό και ταξιδιάρικο, με μετέφερε μέσα στο χρόνο και στο χώρο και με προβλημάτισε για άλλη μια φορά σχετικά με την ουσία του αληθινού ταξιδιού...
Από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη κι από΄κεί στη Σορβόνη και ξανά πίσω Αθήνα και μετά στην Κωνσταντινούπολη και στη Μαύρη Θάλασσα και πολλά ταξίδια στη "δική μας" (βυζαντινή) Μικρά Ασία...Μέχρι βαθιά μέσα στη χώρα των Μογγόλων από τους πιο δύσκολους και επικίνδυνους δρόμους....
Δεν είναι μυθιστόρημα, ούτε ημερολόγιο...Μοιάζει πιο πολύ με προσωπικές σημειώσεις ταξιδιών που έγιναν ή θα γίνουν, σχέδια για μυθιστορήματα που γράφτηκαν ή θα γραφτούν... Διάσπαρτες ιδέες που λειτουργούν ως "κεντριά" για να ψάξεις και να μάθεις κι άλλα. Μυστικά μικρά και μεγάλα, καλά κρυμμένα, απ' αυτά που σου εμπιστεύονται όταν σε κάνουν φίλο....
Tη Μαριάννα Κορομηλά την "γνώρισα" μέσω της μητέρας μου η οποία υπήρξε φανατική ακροάτρια των ραδιοφωνικών εκπομπών της. Κάθε Σάββατο πρωί γύρω στις εννιά, η γνωστή φωνή....Η μητέρα μου - που ήξερε καλά πόσο μου άρεσαν αυτού του είδους οι εκπομπές - έβαζε το ραδιόφωνο στη διαπασόν για να ξυπνήσω να ακούσω...Παράλληλα, μου φώναζε, "Ξύπνα να ακούσεις! Μετά πάλι θα λες ότι τα έχασες!". Αλλά ο ύπνος ήταν πιο γλυκός...Το επόμενο βήμα ήταν να μπει στο υπνοδωμάτιο, να ανεβάσει τα ρολά και να αφήσει τον ήλιο να πλημμυρίσει το δωμάτιο...Μπροστά σ' αυτό το "μαρτύριο" τελικά σηκωνόμουν και προλάβαινα πάντα το τέλος της εκπομπής και μετά "έλεγα ότι τα έχασα πάλι", επιβεβαιώνοντας τις "προφητείες" της μάνας μου....Κι όμως, έχω σκεφτεί πολλές φορές ότι χρωστάω πολλά κίνητρα και ερεθίσματα στη μάνα μου....

2 σχόλια:

πουαντερι είπε...

Γεια σου μαγισουλα μου σου απαντησα στο σχολιο σου αλλα μαλον δεν το ειδες....
εισαι καλα;;; πριν κλεισουν τα σχολεια πολυ θα ηθελα να πειουμε εναν καφε..

twinkle είπε...

Πουαντερί μου,
κι εγώ θέλω να τα πούμε από κοντά, πολύ σύντομα θα το κανονίσουμε.
Καλό Σ-Κ