17 Απρ 2008

Η ΠΡΩΤΗ ΜΟΥ ΚΟΥΚΛΑ





Επιτέλους, η πρώτη μου κούκλα ολοκληρώθηκε!!!!!

Έχει αρκετές ατέλειες και επιδέχεται βελτιώσεις (π.χ. μάλλον θα σκουρύνω τα μάτια και τα μαλλιά), αλλά εμένα τουλάχιστον με ικανοποιεί το αποτέλεσμα, αφού είναι η πρώτη μου!

Φέτος παρακολουθώ ένα σεμινάριο Κατασκευής και Εμψύχωσης Κούκλας στο "Κουκλόσπιτο" της Εμμανουέλας Καποκάκη (http://www.prasinaloga.gr/). Με την κατασκευή τελειώσαμε και τώρα είμαστε στη φάση της "εμψύχωσης", δηλαδή παίζουμε τις κούκλες μας και ετοιμάζουμε μια παράσταση!

Η κούκλα είναι εντελώς χειροποίητη. Το κεφάλι είναι από χαρτοπολτό, ο κορμός από αφρολέξ, τα χέρια και τα πόδια από ξύλο ντυμένο με αφρολέξ, οι πατούσες και τα παπούτσια είναι από ένα υλικό που δεν ξέρω πως το λένε (μονωτικό υλικό που χτίζεται ανάμεσα στα τούβλα, μοιάζει με φελιζόλ) επενδεδυμένο με γάζα και εφημερίδα με την τεχνική του "papier mache" . Ως προς τα ρούχα, το πουλοβεράκι είναι κατασκευής μου (!), το παντελόνι είναι ένα μπατζάκι από ένα παλιό παντελόνι της αδερφής μου (αλίμονό μου αν το αναγνωρίσει μόλις δει τον κούκλο!) και οι κάλτσες είναι ένα παλιό ζευγάρι του πατέρα μου. Όπως βλέπετε, όλη η οικογένεια συνέβαλε στη δημιουργία! Σκέφτομαι να φτιάξω και καπέλο...θα δω...

Οι κούκλες που φτιάξαμε με την Εμμανουέλα (σύντομα θα ανεβάσω και σχετικό video) είναι "άμεσης κίνησης", δηλαδή δεν είναι ούτε γαντόκουκλες, ούτε μαριονέττες με σπάγγους. Ο κουκλοπαίχτης φαίνεται καθώς παίζει, αλλά τελικά κανείς δεν τον προσέχει, αφού η κούκλα κερδίζει τις εντυπώσεις....

Η κατασκευή μιας τέτοιας κούκλας είναι χρονοβόρα και απαιτεί υπομονή, χρόνο και αρκετά υλικά και εργαλεία, (που όμως τα βρίσκεις).

Ελπίζω να βρω όρεξη και χρόνο να φτιάξω κι άλλες κούκλες. Ήδη έχω φτιάξει ένα κεφάλι, αλλά δεν ξέρω πώς θα εξελιχτεί...

Υ.Γ. Ο κούκλος μου δεν έχει όνομα. Όταν ξεκίνησα να τον φτιάχνω είχα στο νου μου το "Σκλαβί" της Ξένιας Καλογεροπούλου, αλλά καθώς η κούκλα έπαιρνε μορφή, ο χαρακτήρας που αποκτούσε δεν ταίριαζε...Έτσι τώρα είναι μια κούκλα χωρίς όνομα, αλλά με αρκετά διακριτό χαρακτήρα.
Ξέχασα να βγάλω μια φωτογραφία σε προφίλ. Πραγματικά, έχει πολύ ωραία μύτη (γιατί να το κρύψωμεν άλλωστε!!!)

4 σχόλια:

Roadartist είπε...

Μπράβο σου!! :) Πάρα πολύ ενδιαφέρον :) :)

sobraluz είπε...

Μου άρεσε και το χρώμα και η έκφραση!

twinkle είπε...

Ευχαριστώ για τα καλά και ενθαρρυντικά σας λόγια, αλλά ακόμα έχω δρόμο...Σύντομα θα αναρτήσω και φωτογραφίες από άλλες κούκλες ίδιου τύπου και θα καταλάβετε τι εννοώ..

BIKY Η ΜΑΜΑ είπε...

ΥΠΕΡΟΧΗ